Hollanda

BAK360 Amsterdam 1

BAK360‘ın üçüncü bölümünde kendine özgü mimarisi, kanalları, huzurlu atmosferi ve mutlu insanlarıyla Hollanda‘nın başkenti Amsterdam‘dayız. Amsterdam gezimizin ilk kısmına tüm şehir içi ulaşım yollarının kesiştiği adı üstünde Merkez Tren İstasyonu (Centraal Station)’nundan başlayıp istasyondan ünlü Dam Meydanı’na kadar uzanan Damrak Caddesi‘nde yürüyoruz.

Damrak Caddesi Dam Meydanı’na kavuşuyor. Gözalıcı mimarisiyle Kraliyet Sarayı, Şehirde yapılmış ikinci büyük kilise Nieuwe Kerk, sergilediği ünlülerin balmumu heykelleriyle çok ziyaret edilen Madamme Tussauds Müzesi ve II. Dünya Savaşı’nda hayatını kaybedenler için inşa edilen Ulusal Anıt arasında yer alan Dam Meydanı‘nda kısa bir mola veriyoruz. Nieuwe Kerk (Yeni Kilise) ‘in yanından yürüyerek tarihî alışveriş merkezi Magna Plaza‘ya hayran olduktan sonra rotamızı Amsterdam’ın en turistik yerine kırıyoruz.

Üzerinde kırmızı fener yanan evleriyle ünlü, müthiş kanalları olan Red Light Bölgesi‘ni geziyoruz. Red Ligh Bölgesi’ndeki en güzel kanallardan birini gösterme imkanı buluyoruz. Buradan Hollanda’nın en büyük ressamlarından Rembrandt adına düzenlenmiş, büyük ustanın bir heykelinin de yer aldığı sanatsal meydan Rembrandtplein ve dünyanın en ünlü ressamlarından Van Gogh‘un müzesi, Rijksmuseum ve modern sanatlar müzesi Stedelijk Museum‘un bulunduğu Museumplein meydanlarını gezerek ilk kısmı tamamlıyoruz.

BAK360 Amsterdam 2

BAK360‘ın üçüncü bölümünde sakinleştirici kanal manzaraları ve huzurlu atmosferiyle insana mutluluk veren Hollanda‘nın başkenti Amsterdam‘dayız.

Amsterdam gezimizin ikinci kısmına Amsterdam’a giden hemen herkesin Instagram hesabında gördüğünüz I Amsterdam yazısının önünden başlıyoruz. Yazının arkasındaki muhteşem kraliyet müzesi Rijksmuseum‘u da anlattıktan sonra Amsterdam’ın bir başka ilgi çeken noktasına gidiyoruz. II. Dünya Savaşı‘nda 2 yıl boyunca Amsterdam’da bir evin çatı katında bir aile saklanmıştı. Naziler onları bulup Auschwitz toplama kampına gönderene kadar geçen bu 2 yılda ailenin küçük kızı Anne bir günlük yazdı. Anne toplama kampında hayatını kaybetti ancak hayatta kalan babası onun günlüğünü yayınladı ve Anne Frank’ın Günlüğü, dünyanın en çok satan kitaplarından oldu. O kitabın yazıldığı çatı katıysa bugün Anne Frank House olarak sergileniyor.  Biz de önünde sürekli uzun kuyruk bulunan bu küçük evi ziyaret ediyoruz.

Amsterdam’ın simgelerinden bir diğeri Çiçek Pazarı (Bloemenmarkt)‘nda güzel kokular eşliğinde geziyoruz. Bloemenmarkt’ın ardından ünlü bira markası Heineken‘in şimdi müze olan ve Heineken Experience isimli tur düzenlenen ilk fabrikasını görüyoruz. VR/360 bir Vlog olarak özellikle ilgimizi çeken bir yerde kısa bir mola veriyoruz. Üst düzey görüntü ve ses kalitesi, 360 derece dönen koltuklarıyla, 30 dakikalık VR film deneyimi sunan dünyanın ilk VR sinemasını tanıttıktan sonra kapanış için Amsterdam’ın en yeşil yerine gidiyoruz.

Amsterdam’ın dört bir tarafı Westerpark, Osterpark, Rembrandtpark gibi büyük parklarla çevrili. Biz de en ünlü parkı Vondelpark‘ta bir tur atıp parkın şahane manzaralar sunan göletlerinden birinin önünden Amsterdam‘a veda ediyoruz.

BAK360 Zaanse Schans

BAK360‘ın yedinci bölümünde bir kez daha Hollanda‘dayız. Amsterdam‘a yolumuz düşmüşken hem çevresindeki güzel kasabaları hem de şehirde önceki bölümde gösteremediğimiz yerleri gezdiğimiz bir bölüm daha yapmak istedik. İlk olarak Zaandam kasabasının yel değirmenleriyle ünlü, şirin, turistik köyü Zaanse Schans‘tayız.

Amsterdam‘ın Jordaan bölgesindeki sakin bir kanaldan başlayan gezimizde vakit kaybetmeden Zaanse Schans‘a gidiyoruz. Yel değirmenleriyle ünlü bu turistik köydeki ilk durağımız köyün en ünlü yel değirmeni De Kat oluyor. De Kat’tan bir başka yel değirmeni De Huisman‘a geçip değirmenin mekanizmasını inceliyoruz. Köyün yemyeşil, huzur dolu sokaklarında gezip bu benzersiz yaşam tarzına şahitlik ettikten sonra köyü mis gibi kakao kokutan, çikolatacı Choco Lab‘e uğruyoruz. Sadece sıcak çikolata içmek için bile Choco Lab’a gelenler var.

Hollanda‘nın bir çok şehrinde, kasabasında olduğu gibi Zaanse Schans‘ta da son derece lezzetli peynirleri tadıp, tadını beğendiğiniz peyniri alabileceğiniz peynirciler bulunmakta. Hollanda’nın en ünlü peynir markalarından Henri Willig‘in atölyesinde peynirlerin tadına baktıktan sonra peynir deyince akla gelen ilk yerlerden Edam‘a gitmek üzere Zaanse Schans’tan ayrılıyoruz.

BAK360 Edam – Amsterdam

BAK360‘ın yedinci bölümünde bir kez daha Amsterdam‘dayız. Bu sefer Amsterdam’ın yakınındaki kasabaları geziyoruz. Gezimizin ikinci kısmında ise peyniriyle dünyada nam salmış Edam‘dayız.

Sessiz sakin, huzurlu ve son derece küçük bir kasaba olan Edam‘da ilk olarak tabii ki en ünlü peynirciye uğrayıp Edam peynirlerinden alıyoruz. Edam’ın sokaklarında gezerken kısa bir yürüyüşle kasabanın bittiği, Edam peynirinde kullanılan sütleri veren ineklerin otladığı çayırların başladığı yere ulaşıyoruz. Buradaki büyük kilise Grote Kerk‘i gösterdikten sonra tekrar Amsterdam’a dönüyoruz.

İlk olarak önceki Amsterdam bölümlerinde gösterme fırsatı bulamadığımız, şehir merkezindeki küçük bir kapıdan geçerek girilen bir avlu, şapel ve rahibe evlerinden oluşan Begijnhof‘a gidiyoruz. Son durağımızsa Begijnhof’un sakinliğinin tam zıttı bir atmosfere sahip, Amsterdam’ın en büyük açık pazarlarından Albert Cuyp Markt oluyor. Sağlı sollu tezgahlarda satılan çeşitli atıştırmalıklar, tatlılar, hediyelik eşyalar vs. yi görüyoruz.

Amsterdam‘daki ikinci bölümümüzda yine muhteşem bir kanal manzarası önünden şehre veda ediyoruz.