BAK360 Gaziantep 2

gaziantep gezi atatürk evi

BAK360‘ın  dördüncü, Türkiye‘de çektiğimiz ilk bölümünde Gaziantep‘teyiz. Acının ve tatlının şehrinde, Antep Kalesi, Zincirli Bedesten, Mutfak Müzesi, Tahmis Kahvesi ve Bakırcılar Çarşısı gibi Gaziantep’in turistik yerlerini gezdiğimiz ilk kısmı buradan izleyebilirsiniz.

Gezimizin ikinci kısmına güzel ve güneşli bir sabah Zekeriya Usta‘da bol fıstıklı katmer yiyerek başlıyoruz. Karnımızı doyurup Gaziantep’in kahramanlığını görmek üzere Şahinbey Savaş Müzesi‘ne gidiyoruz. Antep’in önce İngiliz sonra da Fransız işgali altında, hem işgalcilerden hem de içerideki düşmanlardan gördüğü zulüm tüm detaylarıyla anlatılıyor müzede. Bu zulme karşı kahramanca direnişin ve vatanseverliğin en uç örneklerini görüyoruz. Müzeden çıkıp Antep kahramanlarından Karayılan‘ın kabrinde bir Fatiha okuyoruz. Tarihi Bey Mahallesi‘nde gezerken Atatürk Evi‘ni ziyaret ediyoruz. Nüfusa Gaziantep Bey Mahallesi’nde kayıtlı olan Gazi Mustafa Kemal Atatürk‘ün Gaziantep’i ziyaretinde kaldığı bu evde Ata’nın nüfus cüzdanı, yatağı, yemek takımı gibi kişisel eşyaları sergileniyor.

Aynı zamanda tarihi bir Gaziantep Hamamı da olan Hamam Müzesi‘ni de gördükten sonra Gaziantep gezimizi meşhur Zeugma Mozaik Müzesi‘nde noktalıyoruz. Roma döneminden kalma birbirinden muhteşem onlarca dev mozaiğin sergilendiği müzede dünyaca ünlü Çingene Kızı mozaiğini de görme şansı buluyoruz. Güneyin güzel şehri Gaziantep’e Kalealtı‘ndan veda ediyoruz.