BAK360 Amsterdam 2

amsterdam-gezi-iamsterdam

BAK360‘ın üçüncü bölümünde sakinleştirici kanal manzaraları ve huzurlu atmosferiyle insana mutluluk veren Hollanda‘nın başkenti Amsterdam‘dayız. Centraal Station, Dam Meydanı, Red Light District, Rembrandtplein ve Museumplein gibi Amsterdam’ın belli başlı gezilecek yerlerini gördüğümüz ilk kısma buradan ulaşabilirsiniz.

Amsterdam gezimizin ikinci kısmına Amsterdam’a giden hemen herkesin Instagram hesabında gördüğünüz I Amsterdam yazısının önünden başlıyoruz. Yazının arkasındaki muhteşem kraliyet müzesi Rijksmuseum‘u da anlattıktan sonra Amsterdam’ın bir başka ilgi çeken noktasına gidiyoruz. II. Dünya Savaşı‘nda 2 yıl boyunca Amsterdam’da bir evin çatı katında bir aile saklanmıştı. Naziler onları bulup Auschwitz toplama kampına gönderene kadar geçen bu 2 yılda ailenin küçük kızı Anne bir günlük yazdı. Anne toplama kampında hayatını kaybetti ancak hayatta kalan babası onun günlüğünü yayınladı ve Anne Frank’ın Günlüğü, dünyanın en çok satan kitaplarından oldu. O kitabın yazıldığı çatı katıysa bugün Anne Frank House olarak sergileniyor.  Biz de önünde sürekli uzun kuyruk bulunan bu küçük evi ziyaret ediyoruz.

Amsterdam’ın simgelerinden bir diğeri Çiçek Pazarı (Bloemenmarkt)‘nda güzel kokular eşliğinde geziyoruz. Bloemenmarkt’ın ardından ünlü bira markası Heineken‘in şimdi müze olan ve Heineken Experience isimli tur düzenlenen ilk fabrikasını görüyoruz. VR/360 bir Vlog olarak özellikle ilgimizi çeken bir yerde kısa bir mola veriyoruz. Üst düzey görüntü ve ses kalitesi, 360 derece dönen koltuklarıyla, 30 dakikalık VR film deneyimi sunan dünyanın ilk VR sinemasını tanıttıktan sonra kapanış için Amsterdam’ın en yeşil yerine gidiyoruz.

Amsterdam’ın dört bir tarafı Westerpark, Osterpark, Rembrandtpark gibi büyük parklarla çevrili. Biz de en ünlü parkı Vondelpark‘ta bir tur atıp parkın şahane manzaralar sunan göletlerinden birinin önünden Amsterdam‘a veda ediyoruz.