BAK360 Amsterdam 1

amsterdam-gezi-kanal

BAK360‘ın üçüncü bölümünde kendine özgü mimarisi, kanalları, huzurlu atmosferi ve mutlu insanlarıyla Hollanda‘nın başkenti Amsterdam‘dayız. Amsterdam gezimizin ilk kısmına tüm şehir içi ulaşım yollarının kesiştiği adı üstünde Merkez Tren İstasyonu (Centraal Station)’nundan başlayıp istasyondan ünlü Dam Meydanı’na kadar uzanan Damrak Caddesi‘nde yürüyoruz.

Damrak Caddesi Dam Meydanı’na kavuşuyor. Gözalıcı mimarisiyle Kraliyet Sarayı, Şehirde yapılmış ikinci büyük kilise Nieuwe Kerk, sergilediği ünlülerin balmumu heykelleriyle çok ziyaret edilen Madamme Tussauds Müzesi ve II. Dünya Savaşı’nda hayatını kaybedenler için inşa edilen Ulusal Anıt arasında yer alan Dam Meydanı‘nda kısa bir mola veriyoruz. Nieuwe Kerk (Yeni Kilise) ‘in yanından yürüyerek tarihî alışveriş merkezi Magna Plaza‘ya hayran olduktan sonra rotamızı Amsterdam’ın en turistik yerine kırıyoruz.

Üzerinde kırmızı fener yanan evleriyle ünlü, müthiş kanalları olan Red Light Bölgesi‘ni geziyoruz. Red Ligh Bölgesi’ndeki en güzel kanallardan birini gösterme imkanı buluyoruz. Buradan Hollanda’nın en büyük ressamlarından Rembrandt adına düzenlenmiş, büyük ustanın bir heykelinin de yer aldığı sanatsal meydan Rembrandtplein ve dünyanın en ünlü ressamlarından Van Gogh‘un müzesi, Rijksmuseum ve modern sanatlar müzesi Stedelijk Museum‘un bulunduğu Museumplein meydanlarını gezerek ilk kısmı tamamlıyoruz. Amsterdam gezimizin devamına buradan ulaşabilirsiniz.