Almanya

BAK360 Berlin 1

BAK360‘ın ilk bölümünde Almanya’nın başkenti Berlin‘deyiz. Berlin’in tarihi ve turistik belli başlı mekanlarını gezdiğimiz ilk kısımda Brandenburg Kapısı‘ndan başlıyoruz. Tarihî Alman Parlamentosu Reichstag‘ın çatısına çıkıp Berlin manzarası izledikten sonra çatısına tırmanıyoruz. II. Dünya Savaşı’nda Naziler tarafından katledilen Yahudilerin anısına inşa edilmiş Yahudi Soykırım Anıtı‘nı ziyaret ediyoruz. Bu sıra dışı anıtın beton blokları arasında dolaşıyoruz. Buradan birbirinden güzel beş müzeye ev sahipliği yapan Müzeler Adası‘na (Museuminsel) yol alıyoruz.

Gözalıcı mimarisiyle Müzeler Adası’nın en ünlü eseri Berlin Katedrali (Berliner Dom)’nin kulesine çıkıp Spree Nehri manzarasını izledikten sonra ikinci durağımız, neredeyse tamamı Türkiye ve eski Osmanlı coğrafyasından, kimisi kaçak kimisi izinle götürülmüş tarihi eserlerle dolu Bergama Müzesi (Pergamon Museum) oluyor. Bergama Müzesi’ndeki dev ebatlara sahip tarihi eserlere hayran olarak ilk kısmı tamamlıyoruz.

BAK360 Berlin 2

BAK360‘ın ilk bölümünde Almanya’nın başkenti Berlin‘deyiz. İkinci kısımda Berlin’in meydanlarını arşınlamaya devam ediyoruz. Gezimiz, Berlin’in ve belki de tüm Avrupa’nın en güzel meydanlarından Gendermenmarkt‘tan başlıyor. Birbirine bakan Fransız ve Alman  katedralleriyle onların arasındaki muhteşem mimarisiyle Konzerthaus (Konser Salonu)’un ortasındaki meydanda bir de Alman şair Friedrich Schiller’in heykeli yer alıyor.

Buradan Topography des Terror‘e geçip Nazilerin yükselişi ve düşüşüyle ilgili her tür belge ve video eşliğinde bilgileniyoruz. Ücretsiz bir açıkhava müzesi olan Topography des Terror aynı zamanda eski bir Gestapo karargahı.

Naziler düştükten sonra Batı Berlin – Doğu Berlin ayrımında geçen uzun yıllar boyunca doğuyla batı arasında geçiş noktaları oluşturulmuştu. Bunların en önemlisi olan, şimdiyse turistlerin uğrak fotoğraf çekme noktası haline gelmiş Checkpoint Charlie‘ye uğruyoruz.

Berlin uzun bir süre Doğu ve Batı olarak ayrılmıştı. Doğu Berlin’le Batı Berlin’i ayıran 46 km’lik Berlin Duvarı yıkıldı ancak ayakta kalan en uzun parçası günümüzde East Side Gallery ismiyle sergileniyor. Duvar boyunca yürüyüp muhteşem graffitilere bakıyoruz.

Potsdamer Platz ve Sony Center‘ı gezip modern Berlin’e bir göz atıyoruz. Şehrin neredeyse her yerinden görülebilen Televizyon Kulesi (Fernsehturm) ve meydanın ortasındaki Dünya Saati‘yle Doğu Berlin’den kalan en önemli meydan olan Alexanderplatz ve şehrin ortasında bir oksijen deposu Tiergarten Park‘ta kısa bir gezintinin ardından Tiergarten Park’ın ortasındaki Zafer Anıtı (Siegessäule)’ndan Berlin’e veda ediyoruz.

BAK360 Bremen 1

BAK360‘ın ikinci bölümünde kuzey Almanya’nın yeşil şehri, masal diyarı Bremen‘deyiz. Gezimizin ilk kısmına şehrin en turistik mekanlarının toplandığı eski şehir bölgesinde yer alan Bremen Mızıkacıları heykelinin önünden başlıyoruz. Muhteşem mimarili Belediye Sarayı‘nın da bulunduğu Marktplatz‘daki şehrin koruyucusu Roland Heykeli‘nde kısa bir mola veriyoruz. Ardından büyük Bremen Katedrali‘nin kulelerine çıkıp yemyeşil Bremen manzarasına hayran oluyoruz.

Katedralin kulelerinden Bleikeller isimli mahzenine iniyor, açık tabutlar içinde yatan tarih boyunca katedralde hizmet etmiş başrahip ve rahibelerin mumyalarına bakıyoruz. Ürkütücü Bleikeller’in bir o kadar huzurlu bahçesine çıkıyoruz. Gezimizin ilk kısmı renkli evleri, kafeleri, daracık sokakları ve otantik kostümlü insanlarıyla Orta Çağ Bremen’inin günümüzde yaşandığı Schnoor‘da bir yürüyüşle sona eriyor.

BAK360 Bremen 2

BAK360‘ın ikinci bölümünün ikinci kısmında Kuzey Almanya’nın yeşil şehri, masal diyarı Bremen‘de gezmeye devam ediyoruz. Bremen’in eski şehir bölgesindeki en ünlü yerleri Bremen Mızıkacıları Heykeli, Roland Heykeli, Bremen Katedrali, Bleikeller ve Schnoor’u gezdiğimiz ilk kısıma buradan ulaşabilirsiniz.

Bremen gezimizin ikinci kısmına Böttcherstraße‘den başlıyoruz. Müzeleri, sanat galerileri, tasarım ürünler satılan dükkanları ve tiyatrosuyla Böttcherstraße başlı başına bir sanat eseri gibi. 120 metrelik sokağı baştan sona yürüyüp nehir kenarına yol alıyoruz. Weser Nehri kıyısındaki kafeleri ve barlarıyla ünlü Schlachte‘ye geçip nehir kenarında bir tur atıyoruz. Modern Bremen’in önemli mekanlarından Waterfront alışveriş merkezinde fiyatları inceledikten sonra bu yeşil şehrin en büyük yeşil alanı Bürger Park‘a geçiyoruz. Bürger Park’ın huzur dolu atmosferinde yemyeşil bir bisiklet turunun ardından Bremen’e veda ediyoruz.